De Italiaan-Amerikaanse Antony Rizzi genoot zijn opleiding aan de Boston School of Ballet. Tussen 1985 en 2003 was hij hoofddanser en assistent van William Forsythe aan het Ballett Frankfurt. Choreografie├źn van Forsythe die hij danste zijn onder meer Self Meant to Govern, Second Detail, Approximate Sonata en Enemy in the Figure. Sinds 1987 geeft Rizzi les klassieke en improvisatorische dans. bij verscheidene balletgezelschappen, waaronder The Boston Ballet, Tanztheater Wuppertal, Het Staatsballett M├╝nchen, Het La Scala Ballet, Pennsylvania Ballet en Ballett Frankfurt. Hij werkte regelmatig samen met Jan Fabre voor de producties van Drugs Kept Me Alive en Mount Olympus-to glorify the cult of tragedy waarmee hij momenteel toert. Hij begon met choreograferen op zijn 23ste met Cockroach Nightmare dat benoemd werd tot een van de 10 beste dansevenementen van dat jaar in Boston, en in 1990 won hij de derde prijs van het Boston International Ballet International Choreographers Competition voor zijn creatie Planned Fun. Hij maakte verschillende werken voor zijn eigen gezelschap Moving Productions. Zijn creatie Judy was angry werd genomineerd voor meest innovatieve werk en beste jonge choreograaf in Ballet Internationals yearly annual critics survey. Rizzi zelf werd in 1997 en 1998 genomineerd tot beste danser door het gerenommeerde magazine Tanz.

Werkte in het verleden mee aan