Afkomstig uit Nederland

Ingo Krügler studeerde kostuum- en modeontwerp in Berlijn en Londen. Na het beëindigen van zijn studies aan het gerenommeerde Central St. Martins College of Arts and Design (Londen) deed hij professionele ervaring op bij Jean-Paul Gaultier en John Galliano. Daarop volgden assistenties in diverse Weense theaters, aan de Opéra de Bastille (Don Giovanni in een productie van Michael Haneke) en de Operafestivals van München en Salzburg voor producties van Thomas Langhoff, Stefan Herheim en David McVicar. Ingo Krügler profileerde zich daarnaast ook als kostuumontwerper voor het gesproken theater (producties van Tim Kramer van onder meer Nora, Comedy of Errors en Hamlet) en musical (met titels als Evita en Jesus Christ Superstar). Sinds 2007 werkt hij nauw samen met regisseur Calixto Bieito, onder meer voor Jenůfa (Stuttgart), Ibsens Brand (Oslo), Armida (Komische Oper, Berlijn), Schillers Don Carlos (Mannheim), Wedekinds Lulu (Mannheim), Poulencs Dialogues des Carmélites (Berlijn) en Weils Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny (Opera Vlaanderen). Recente samenwerkingen met Calixto Bieito zijn Beethovens Fidelio (Londen), Boris Godoenov (München), Lady Macbeth van Mtsensk (Opera Vlaanderen), Zimmermans Die Soldaten (Zürich, Berlijn), Les Contes d’Hoffmann (Oslo), Otello (Basel) en De Burcht van Hertog Blauwbaard (Bartók)/Gianni Schicchi (Puccini) in de Komische Oper (Berlijn).
Ander belangrijke engagementen met Calixto Bieito zijn Uit een dodenhuis (Janáček) (Nürnberg), Lear (Reimann) (Parijs), La juive (Halévy) (München), Brittens War Requiem (Oslo) en De vurige engel (Prokofiev). Ingo Krügler tekende ook voor de kostuums van Bieito’s productie van Tannhäuser in Opera Vlaanderen begin dit seizoen.