Afkomstig uit Nederland

Rebecca Ringst, afkomstig uit Berlijn, beëindigde haar studies decor- en kostuumontwerp in 2003 aan de Hochschule für Bildende Künste in Dresden. Ze vervolmaakte zich in de theatrale aanwending van videokunst (Dresden) en studeerde video en elektronische kunst aan de Escola Superior de Disseny in Barcelona.
Na haar samenwerking met de decorontwerper Alfons Flores begon haar samenwerking met opera- en theaterregisseur Calixto Bieito, eerst als videokunstenares en vanaf 2008, als decorontwerper. Sinds 2008 werkt Rebecca Ringst ook op regelmatige basis samen met operaregisseuse Elisabeth Stöppler. In 2009 realiseerde ze het decor voor Stefan Herheims enscenering van Der Rosenkavalier in Stuttgart waarvoor ze in 2010 door het vaktijdschrift Opernwelt werd onderscheiden met ‘Scenograaf van het jaar’. Onder haar samenwerkingen met Calixto Bieito kunnen we melding maken van o.m. Die Entführung aus dem Serail (video), Peer Gynt (video) en het scènebeeld voor Der fliegende Holländer (Stuttgart), Armida (Berlijn), Lulu (Mannheim), Le Grand Macabre (Freiburg), Dialogues des Carmélites (Berlijn), Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny (Opera Vlaanderen en Graz), Un Ballo in Maschera (Dresden), Der Freischütz (Berlijn), Boris Godoenov (München), Lady Macbeth van Mtsensk (Opera Vlaanderen), Tannhäuser (Opera Vlaanderen), Die Soldaten (Zürich) en Les Contes d’Hoffmann (Oslo). Recente engagementen met Bieito zijn onder meer Lear (Reimann) (Opera van Parijs), La juive (Halévy) op de Münchner Opernfestspiele en De vurige engel (Prokofiev) in Zürich. Laatstgenoemde titel brengt haar ook naar München voor een productie van Barrie Kosky, met wie ze ook samenwerkt voor Jevgeni Onegin in de Komische Oper in Berlijn.