‘Ik werk graag met Tom Goossens. Aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Gent gaf ik les aan hem en toen ik later zijn De Barbier (een voorstelling van Goossens voor DESCHONECOMPANIE gebaseerd op Il barbiere di Siviglia, red.) zag, was ik jaloers op de acteurs. Ik wilde er ook in meespelen, maar ik heb geen bijzonder goede zangstem. Toen Tom een vervanger zocht voor een rol in Fledermaus Forever, de bewerking van de operette van Johann Strauss die hij maakte voor Muziektheater Transparant, belde hij me met de vraag of ik niemand wist? “Of ben jij vrij”, vroeg hij plots en zo is het gekomen. Zo werd ik Alfred in Fledermaus Forever, een personage waarover men in het stuk zegt dat hij een vreselijke stem heeft (lacht).
Later kwam Die Fledermaus voor Opera Ballet Vlaanderen en toen was mijn liefde voor Tom en zijn werk er helemaal. Hij is iemand met een zeer goed oog, slaagt erin mij mee te nemen in het verhaal van een operette die ver van mijn bed staat. Tom kan een publiek dat nooit naar opera of operette gaat laten luisteren naar die muziek. En het publiek dat vaak naar de opera gaat, kan hij verrassen. Daarnaast is Tom een warm en liefdevol persoon. Ik krijg altijd veel aanwijzingen van hem, dat vind ik prettig. Ik voel me dan begeleid. We zitten altijd wel op dezelfde lijn.
‘Tom Goossens kan een publiek dat nooit naar opera of operette gaat laten luisteren naar die muziek. En het publiek dat vaak naar de opera gaat, kan hij verrassen’
Die Fledermaus was quite an experience for me. There I was, a small actor among all those great voices and with a whole orchestra behind me. I thought: what can I actually do? All I can do is tell a story. Do you think I'm being too modest? We all have our métier, of course, but those opera soloists and musicians have a skill that I don't possess. What's more, you know that the Symphony Orchestra of Opera Ballet Vlaanderen is of an incredibly high standard. It's so impressive to stand next to a soprano and an orchestra and feel the physical power of the music.